aware ?!?


kom hem igår men orkade inte blogga då. så gör det nu istället. när vi va i torpshammar så fick vi prova lite olika saker.

på tisdagen gjorde vi en hälsoundersökning. kolla blodvärde, puls, lungerna grejs, cyklade och sånt där. sen efter lunch hade vi HLR, hjärt och lungräddning. va faktist lite kul de, fast de känns fånigt när man gör på en docka. låtsas och sådär. men den dagen va helt okej.

på onsdagen så släckte vi eld med brandsläckare, släckte en brinnande docka med en filt. sen va vi markörer åt aware 2 & 3, jag, johanna, emilie och ida. jag hade nån "skada" på foten, så jag fick åka bår och ha en krage på mej, vilket va jävligt jobbigt, kunde bara kolla rakt upp typ. men de va kul endå.

på torsdagen så hade vi rökdyknings träning, eller vafan man kallar de. vi fick iallafall krypa i en labyrint på tre våningar, med gasmask (som va igen tejpad så man inte såg något) och brandkläder. och dom som ville fick göra det med en tung tub på ryggen, jag gjorde det inte, de fick emilie göra så jag gick bakom henne istället. och det sista vi hade va arbetsfysiologi, han snacka om vad som händer när man är i värme/brand för länge osv.

och idag äre ju fredag, vi vaju på boberg idag. väldigt tråkigt vare. ska på summer meet sen, och vara med pontus fast inte på summer meet, tror jag.. neee. vet inte hur de blir.

känner att det här vart ett för långt inlägg nu så slutar här.!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0